W związku z tym, że na uczelni aktualnie programujemy przy użyciu bibliotek OpenGL’a a środowisko Dev’a nie przypadło mi do gustu i zaczynam mieć już powoli dość tego oprogramowania szukam alternatywy. Wykładowca polecił nam właśnie Visual Studio… Ale żeby było ciekawiej nigdzie nie mogłem znaleźć opisu jak podłączyć biblioteki OpenGL’a tak żeby się wszystko kompilowało poprawnie. Dwa dni szukania i jest. Opiszę cały proces instalacji na wszelki wypadek gdyby ktoś miał podobny problem 1. Instalacja Visual Studio 2008 Zaznaczam od razu, że ta wersja działa tylko z Windows XP+. Wersja Express jest do pobrania za darmo ze strony Microsoftu. 2. Instalacja Windows SDK dla Windows Server 2008 Jest to niezbędne do kompilowania aplikacji opartych o bibliotekę OpenGL’a. Tak jak wyżej instalator też jest dostępny na stronie właściciela. Uprzedzam, że instalacja może zająć dłuższą chwilę… 3. Biblioteki GLUT W sumie ponoć wystarczył by już punkt 2 ale niektóre przykłady używają tych bibliotek (np. wszystko co piszę na uczelni) więc warto się w nie zaopatrzyć. Oryginalne biblioteki można pobrać ze strony Nate’na Robins’a. Nie sprawdzałem jak działają ale można też pobrać biblioteki z freeglut’a (zaznaczam jednak, że ich nie instalowałem). Pliki należy rozpakować i: Przenieść wszystkie pliki .h do C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v6.1\Include\GL. Przenieść wszystkie pliki .lib do C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v6.1\Lib. Przenieść wszystkie pliki .dll do C:\Windows\system32. 4. Tworzenie pierwszego projektu w Visual Studio Teraz pozostaje odpowiednio skonfigurować tworzony program. Wystarczy stworzyć Win32 Console Application a w oknie konfiguracji Application Settings zaznaczyć opcję Empty Project. Następnie trzeba wybrać z menu Project > Properties, rozwinąć Configuration Properties i z górnego pola Configuration wybrać All Configurations. Dalej należy rozwinąć Linker > Input i w Additional Dependencies wpisać GlU32.Lib OpenGL32.Lib glut32.lib. 5. Rozpoczęcie pisania aplikacji Na tym etapie wystarczy dodać plik z kodem (np. cpp) i można już kompilować programy używające OpenGL’a I to by było na tyle… Używając standardowej odpowiedzi admina - u mnie działa Update: Warto też wybrać Project > Properties i rozwinąć Configuration Properties a w zakładce General zmienić wartość Character Set na Use Multi-Byte Character Set (rozwiązuje to kilka problemów przy kompilacji).